vendredi 4 septembre 2009

HOMOPHOBIE

« Le Courrier » édité à Genève a publié le 4 septembre 2009 un article intitulé « L’école ne mène pas la vie assez dure aux préjugés homophobes »

"Le Courrier" jhurnalo eldonita en Ghenevo publikigis la 4an de septembro 2009 artikolon, kies titolo estis: "En la lernejoj oni ne sufiche luktas kontraù malamo al samseksemuloj".

Ma réaction :


Mia reago:

Je m’étais acheté à Copenhague une belle grande bague en ambre. A Göteborg, une belle grande femme s’approche de moi et me dit : « Mireille, je veux dormir avec toi ! ». Je suis surprise, c’est le moins qu’on puisse dire… Je séjourne à Göteborg avec mon mari et j’ai près de 60 ans… Elle poursuit : « Pendant ton sommeil, je te volerai ta bague ! »
En Kopenhago mi achetis por mi tre belan grandan ringon el sukceno. En Gotenburgo bela granda virino venas al mi kaj diras al mi: "Mirejo, mi volas dormi kun vi!". Mi estas surprizita, jes vere... Mi restadas en Gotenburgo kun mia edzo kaj mi estas preskaù 60jara... Shi plu parolas: "Dum via dormo mi shtelos vian ringon!"





Il fallait faire 5 minutes de bus pour atteindre la route principale, nous étions 15 dans un petit bus à 12 places (on est au Brésil), je propose à la jeune Française toute menue qu’elle s’asseye sur mes genoux. Elle me dit : « Moi, j’en suis, mais vous, je ne sais pas… » J’ai compris, je lui ai redit ma proposition qui concernait juste le fait qu’elle s’asseye pour 5 minutes sur mes genoux. Et nous avons ensuite longuement parlé de l’homosexualité et de l’homophobie.
Ni bezonis 5 minutojn por atingi la chefstraton, ni estis 15 en eta buso, kie estis 12 sidlokoj (temas pri Brazilio), mi proponis al franca junulino tute maldika, ke shi sidighu sur miajn genuojn. Shi diris al mi: "Mi apartenas al ili; pri vi mi ne scias..." Mi komprenis, mi ree proponis, ke shi sidighu sur miajn genuojn, nur tion. Poste ni longe kaj detale parolis pri samseksemo kaj malamo al samseksemuloj.



C’est en racontant ces histoires que j’ai commencé de parler d’homosexualité dans toutes mes classes chaque année (mes élèves avaient de 13 à 16 ans, j’ai fini 38 ans d’enseignement en été 2008). J’ai toujours affirmé haut et fort qu’il y a toujours eu environ 10% d’homosexuels à travers toutes les époques et tous les continents, qu’on ne choisit pas son orientation sexuelle (c’est le slogan québécois pour lutter contre l’homophobie) et que je peux très bien collaborer avec les homosexuels que je rencontre dans ma vie professionnelle ou bien dans mes autres activités.
Chiun jaron mi rakontis tiujn du travivajhojn al miaj lernantoj, kiuj estis inter 13 kaj 16 jaraj. Mi fininstruis en somero 2008 post 38 jaroj da laboro. En chiuj klasoj iam dum la jaro mi per tiuj du rakontoj iris al la temo "samseksemo". Chiam mi forte emfazis, ke ekzistas chiam proksimume 10% da samseksemuloj sur chiuj kontinentoj en chiuj epokoj, ke oni ne elektas sian priseksan orientighon (tio estas la frapfrazo en Kebekio por lukti kontraù malamo al samseksemuloj), kaj ke mi bonege povas kunlabori kun tiaj homoj, kiujn mi renkontas en mia profesia vivo aù aliloke.


Le prof entend parfois des propos homophobes ou racistes durant les brèves périodes où les élèves sont en stabulation libre (cour, corridors, etc.). Il doit réagir, car « Qui ne dit rien consent ». C’est la solution de facilité de faire la sourde oreille. La première chose à faire, la première étape, c’est d’expliquer le sens des termes. « pédéraste » n’est pas égal à « pédophile » ; « érotique » n’est pas égal à « porno » ; « excité » n’est pas égal à « pervers ». Soyons précis, on est à l’école ! Ensuite on présente l’homosexualité comme quelque chose de normal, qui peut arriver, et les homosexuels comme des personnes qui méritent le respect comme toute personne. « Si un homme s’approche de moi, je le tue ! » me disait un garçon. « Non ! Tu dis simplement, calmement et clairement: NON ! Je ne veux pas ! » Et ce troisième aspect, ce droit à dire NON existe pour les garçons qui se font approcher par des hommes ou des femmes, et pour les filles qui se font approcher par des hommes ou des femmes. Ce droit à dire NON devient un devoir quand un jeune se fait approcher par un vendeur de drogue ou par un copain qui lui propose de faire ensemble un mauvais coup. « Vous serez tous une fois ou l’autre dans une situation où vous DEVREZ dire clairement NON ! »



La instruisto foje aùdas insultajn parolojn rilate al samseksemo dum mallongaj momentoj, kiam la gelernantoj estas liberaj (en la korto, en la koridoroj, ktp.) Li devas reagi, char "Tiu, kiu nenion diras, konsentas" (franca proverbo). Estas la komforta solvo ludi la surdulon. La unua etapo en la reago estas klarigi la terminojn. "Pédéraste" ne egalas al "pédophile" (temas pri francaj vortoj; la unu aludas al viro, kiu emas seksumadi kun knaboj; la dua aludas al viro aù virino, kiu emas seksumadi kun geknaboj); "erotika" ne egalas al "pornografia"; "ekcitita" ne egalas al "perversa". Ni estu precizaj, ni estas en lernejo! Poste mi prezentis samseksemon kiel ion normalan, tio povas okazi, samseksemuloj meritas respekton, same kiel iu homo. Knabo diris al mi: "Se viro alproksimighas al mi, mi mortigos lin!" Ne! Vi simple diru, trankvile kaj klare: "NE, mi ne volas!". Kaj venas tria aspekto: tiu rajto diri NE ekzistas por chiu knabo, kiun aliras viro aù virino, kaj por chiu knabino, kiun aliras viro aù virino. Tiu rajto diri NE farighas devo, kiam iu venas al junulo por vendi drogon aù kiam iu kunulo venas al junulo kun propono fari fiagon. "Vi chiuj estos iam foje en tia situacio, kiam vi DEVOS klare diri NE!".



La jeune Française toute menue qui voyageait avec moi au Brésil me disait : « Ce serait super si tous les profs avaient ton ouverture et parlaient comme toi de l’homosexualité avec leurs élèves adolescents. » Pour moi, c’est un devoir, vu la relation entre découverte de son homosexualité et taux de suicides chez les jeunes. On a encore du chemin à faire dans l’apprentissage du respect et de la tolérance.

La franca junulino maldika, kiu vojaghis kun mi tra Brazilio, diris al mi: "Estus mirinde bone, se chiuj geinstruistoj havu vian malfermitecon kaj parolu al siaj gelernantoj pri samseksemo same kiel vi parolas al viaj junulaj gelernantoj." Por mi estas devo, char estas rilato inter malkovro de sia samseksemo kaj sinmortigo che junuloj. Ankoraù staras antaù ni plia plua lernado pri respekto kaj toleremo.


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