mardi 4 novembre 2014

PONTS / PONTOJ









Je ne veux pas vous parler d'architecture, mais de personnes 
qui sont pour moi des ponts vers leur culture.

Mi ne volas paroli al vi pri arkitekturo, sed pri personoj, 
kiuj estas por mi pontoj al sia kulturo.



La première personne-pont, dans ma vie, a été
Maître IKEDA, mon maître d'aikido.
Je reçois une masse d'informations sur le Japon.

La unua ponto-persono en mia vivo estis
Majstro IKEDA, mia aikido-majstro.
Mi ricevas multajn informojn pri Japanio.

xxxxxxxxxx

Au sujet de l'Afrique et de son Histoire, j'ai des contacts fructueux
avec Kanyana Mutombo.

Pri Afriko kaj ĝia Historio mi havas fruktodonajn kontaktojn 
kun Kanyana Mutombo.


Regardez-le bien!
Non, il ne m'a pas envoûtée par des rythmes de djembé.
Il est docteur en relations internationales,
principal conseiller de l'UNESCO en matière de racisme,
secrétaire général du Carrefour de Réflexion et d'Action sur le Racisme anti-Noir,
fondateur et directeur de l'Université Populaire Africaine de Genève.... et j'en passe....



Rigardu lin atenteme!
Ne! Li ne ensorĉigis min per tamburaj ritmoj.
Li estas doktoro pri internaciaj rilatoj,
ĉefa konsilanto de UNESKO pri rasismaj aferoj,
ĝenerala sekretario de CRAN esplorloko kaj agadgrupo pri rasismo kontraŭ Nigruloj,
fondinto kaj direktoro de Popola Afrika Altlernejo en Ĝenevo... kaj la listo ne finiĝis....

xxxxxxxxxx

Restons en Afrique et concentrons-nous sur le Bénin.
Là, c'est Privas Tchikpe qui m'informe abondamment.

Ni restu en Afriko kaj ni koncentriĝu pri Benino. 
Tie Privas Tchikpe informas min abunde.






xxxxxxxxxx

Mes amis québécois Ferron-St-Hilaire me parlent avec passion de leur culture.

Miaj geamikoj el Kebekio Michel et Isabelle parolas al mi pri sia kulturo kun pasio.


xxxxxxxxxx

Un autre passionné: Ramon Perera
Alia pasia homo: Ramon Perera


Il habite Barcelone. Il est Catalan.
Il connaît l'Histoire de sa région.
Il lutte pour l'indépendance de sa région.

Li loĝas en Barcelono.
Li estas kataluno.

Li bone konas la Historion de sia regiono.
Li luktas por sendependiĝo de sia regiono.


xxxxxxxxxx

Bill Mak m'explique l'antique sagesse chinoise.
Il se peut que j'en capte des bribes.
Il parle une dizaine de langues.
Il est Honkongais. J'ai fait sa connaissance à Kyoto.
Il habite parfois le Canada... le Québec....


Bill Mak klarigas al mi la antikvan ĉinan saĝecon. 
Eble mi kaptas erojn el ĝi. 
Li parolas dekon da lingvoj.
Mi ekkonis lin en Kyoto. Foje li loĝas en Kanado.... en Kebekio....




xxxxxxxxxx

En 2010, je fais la connaissance de Prakash Khadka.
à l'ONU à Genève. Première photo ci-dessous.

En 2010 mi konatiĝas kun Prakash Khadka. 
ĉe UN en Ĝenevo. Unua foto ĉi-sube.





Son pays d'origine et de domicile: Le NEPAL.

Lia origina lando kaj loĝloko: NEPALO.




NAMASTE!
Bonjour!
Saluton!



xxxxxxxxxx

Je commence à réfléchir:
qu'est-ce qu'un pont?
que m'apporte une personne-pont?
quelles sont les qualités d'une personne-pont?

Mi komencas pripensi:
kio estas ponto?
kion alportas al mi ponto-persono?
kiaj estas la ecoj de ponto-persono?

Ces personnes ont quatre qualités.
1.
Elles connaissent leur culture, y sont enracinées.
2.
Elles ont un rapport positif avec leur culture, elles en sont fières.
3.
Elles ont l'envie  de partager leurs connaissances avec moi.
4.
Elles ont les capacités de partager leurs connaissances avec moi.


Tiuj personoj havas kvar ecojn.
1. 
Ili konas sian kulturon, enradikiĝas en ĝi.
2.
Ili havas pozitivan rilaton kun sia kulturo, ili fieras pri ĝi.
3.
Ili havas emon  dividi siajn konojn kun mi.
4.
Ili havas la kapablojn dividi siajn konojn kun mi.



J'ai une grande chance de pouvoir m'enrichir au contact de ces amis.
Mi havas grandan feliĉon, havante la eblon pliriĉiĝi en kontakto kun tiuj geamikoj.




L'espéranto joue un rôle positif dans certains de ces contacts. La langue internationale espéranto m'a mise en contact avec Bill, Ramon et avec Privas. Indirectement avec Prakash aussi, vu que je siégeais au Conseil des Droits de l'Homme à Genève au nom de l'Association Universelle d'Espéranto, au moment où je l'ai vu pour la première fois.


Esperanto ludas pozitivan rolon en kelkaj el tiuj kontaktoj. La internacia lingvo metis min en kontakto kun Bill, Ramon kaj Privas. Malrekte kun Prakash ankaŭ, ĉar mi deĵoris en Homrajta Konsilio en Ĝenevo reprezentante tie Universalan Esperanto-Asocion, kiam vi vidis lin unuan fojon.

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire